2011. január 15., szombat

Az Angyali Üdvözlet Temploma

Felső templom
A názáreti bazilika emeleti része, a felső templom szép, tágas tér. Ahogy beléptünk lenyűgöztek a hatalmas méretek és arányok. Igaz betonból készült az egész templom, így könnyebb volt dolgoznia az építésznek.
Elől, nagy kör alakban korlát védi azt az üresen hagyott jó nagy területet, ahonnan le lehet látni az angyali üdvözlet barlangjára. Felfele tekintve, a lefordított liliomot mintázó kupola szépsége nyűgöz le.
Megkerestük a magyar eredetű Szűzanya képet a szentélyben. Egyik oszlop eléggé eltakarja, így nehezebben lehet rátalálni. Nem is tudja mindenki, hogy létezik ilyen kép a bazilikában. Legtöbben lent az udvarban, az árkádok között keresik, mert a legtöbb nemzet által ajándékozott kép ott található. A magyar eredetű egy kissé modernre sikeredett. A Szűzanya, a kis Jézust tartja a karjában. A feje fölött angyalok tartják a szent istváni koronát.Tehát igazából Magyarok Nagyasszonya ábrázolásról van szó.
Miután egy kis szabad időt kaptunk gondoltam egy keveset üldögélek a csendben. Azonban arra lettem figyelmes, hogy több indiai csoport is érkezett egymás után és mind céltudatosan a padok előtt jobbra kanyarodtak és ott imádkoztak, fényképet készítettek. Ahol én ültem, onnan nem látszott a kép, ami előtt megálltak. Mikor már sokadszorra ismétlődött a jelenet, akkor már én is kíváncsivá lettem. Oda mentem, és hát természetesen az egy "indiai bőrbe bújtatott" Szűzanya kép vonzotta a látogatókat. Miután a rejtély megoldódott kissé távolabb mentem, hogy valóban csendben maradhassak, de azt kellett tapasztalnom, hogy a felső templomot is a legtöbb zarándok meglátogatja, még ha vonzóbb is az angyali üdvözlet barlangja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egy kis türelem. Minden megjegyzést elolvasok. Kösz